Czym jest marketing cyfrowy, na czym polega?
Marketing cyfrowy to rodzaj marketingu, który wykorzystuje Internet i inne technologie, aby dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Jest to szeroki termin, używany do opisania każdego rodzaju reklamy lub promocji, która obejmuje kanały cyfrowe. Marketing internetowy (tak też nazywany jest marketing cyfrowy) może pomóc Twojej firmie w rozwoju i poprawić jej widoczność na rynku.
Marketing cyfrowy (digital marketing) opiera się na Internecie
Tego typu marketing pozwala dotrzeć ze swoim przekazem do konkretnej grupy odbiorców. Można użyć narzędzi cyfrowych, takich jak poczta elektroniczna lub witryny do udostępniania wideo, aby stworzyć treści, które przyciągną potencjalnych klientów.
Działania tego typu obejmują korzystanie z różnych narzędzi i strategii, w tym:
- publikowanie artykułów online;
- dostarczanie przydatnych informacji na temat produktu lub usługi;
- proszenie o opinie zadowolonych klientów, a następnie np. wykorzystanie ich na swojej stronie internetowej lub w “Profilu Firmy w Google”
- tworzenie stron mediów społecznościowych dla firmy i regularne umieszczanie aktualizacji;
- umieszczanie danych firmy w katalogach, w których ludzie mogą szukać usługodawców i produktów im potrzebnych;
- budowanie linków między powiązanymi stronami, które pomagają im uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach, gdy ludzie szukają odpowiednich terminów, takich jak „malarz” lub „hydraulik” itp.),
- zdobywanie nowych odwiedzających za pomocą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO itp.)
Definicje:
Marketing cyfrowy – marketing polegający na wykorzystaniu mediów cyfrowych w celu dotarcia do konsumentów. Wyróżnić można kanały komunikacji takie jak: poczta elektroniczna, media społecznościowe, treści, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych.